loading...
راز و نیاز با خدا
امیر جعفری باغملکی بازدید : 3 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)

برترى نماز
قال على - علیه السلام -:اوصیكم بالصلاه و حفظها، فانها خیرالعمل و هى عمود دینكم ؛

شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش مى كنم ، زیرا نماز برترین عمل و ستون و اساس دین شما است (میزان الحكمه ، ج 5، ص 468، بحارالانوار، ج 82، ص 209)


معراج مؤ من
قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه ، معراج المؤ من ؛
نماز، معراج مؤ من است .

(كشف الاسرار، ج 2، ص 676، سرالصلوه ، ص 7، اعتقادات مجلسى ، ص 29)


نماز نور مؤمن
قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه نور المؤ من ؛
نماز نور مؤ من است .

(شهاب الاخبار، ص 50، نهج الفصاحه ، ص 396)


نشانه ایمان
قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:علم الایمان الصلوه ؛
علامت و نشانه ایمان نماز است .

(شهاب الاخبار، ص 59)


نماز ستون دین
قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:الصلوه عماد دینكم ؛
نماز، پایه و ستون دین شما است .

(میزان الحكمه ، ج 5، ص 370)


تقرب به وسیله نماز
قال الكاظم - علیه السلام -:افضل ما یتقرب به العبد الى الله بعد المعرفه به ، الصلوه ؛
بهترین چیزى كه بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهى تقرب پیدا مى كند، نماز است .

(تحف العقول ، ص 455)


پرچم اسلام
قال رسول الله - صلى الله علیه و آله -:علم الاسلام الصلاه ؛
نماز، پرچم اسلام است .

(كنزالعمال ، ج 7، ص 279، حدیث 1887)


نماز وسیله تقرب مؤمن
قال رسول الله - صلى الله علیه وآله -:ان الصلوه قربان المؤ من ؛
همانا نماز خواندن وسیله نزدیكى مؤ من به خداست .

(كنزالعمال ، حدیث 18907)


نماز و پایه هاى دین
قال الباقر - علیه السلام -:بنى الاسلام على خمس : الصلوه و الزكوه ، و الصوم و الحج و الولایه ؛
اسلام بر روى پنج پایه بنا شده است : نماز، روزه ، زكات ، حج ، ولایت .
(كافى ، ج 2، ص 17)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 28
  • بازدید سال : 121
  • بازدید کلی : 407